maanantai 18. heinäkuuta 2016

Kehitystä tapahtunee

Olen unohtanut täysin kertoa teille meidän kahdesta estevalmennuksesta, vaikka molemmilta on rutkasti videomateriaaliakin!

Ensimmäinen kerta oli kesäkuussa, pari päivää ennen rippileirini alkua. Oli oikeasti taivaanlahja päästä estevalmennukseen, sillä mun on pakko myöntää, että se oli elämäni ensimmäinen sellainen, ja tuli kyllä todellakin tarpeeseen.
Tie vei siis Ruskolle Harakkahaan tallille kohti Pinja Immosen oppeja. Ensimmäiset minuutit meni lähinnä ihmetellessä, enkä sisäistänyt juuri mitään ohjeita. En kuitenkaan ole sellainen tyyppi, että jännittyisin ns. uusissa tilanteissa, tai ratsastukseni kärsisi mahdollisesta jännityksestä, joten heti kun alkuun päästiin, pystyin noudattamaan ohjeita.
Videolla ei paljoa kuulu itse valmennusta, sillä kuvaaminen tapahtui maneesin toisesta päädystä. Pinja kuitenkin painotti meidän kohdalla eniten tasaisuuteen, sillä mä olen näköjään aina ennen kiihdyttänyt juuri ennen estettä, vaikka perjaatteessa pitäisi tehdä täysin päinvastoin. Sen lisäksi tuli huomattua, kuinka huono kunto Lotalla oikeastaan onkaan, joten Pinja suositteli meille rautakuuria. Toiseksi kotiläksyksi saimme tehdä paljon intervallitreeniä ja laukkaa.




Sitten tuli toisen valmennuksen aika tuossa vajaa kaksi viikko sitten. Tuota ennen tein intervallitreeniä ja muutenkin lisäsin ratsastuksiin enemmän laukkaa, sekä Lotta söi kaksi vikkoa turborautaa. Tuloksia olisi varmasti näkynyt enemmänkin, jos väliin ei olisi mahtunut myös rippileirini ja konfirmaationi, mutta olen kyllä silti supertyytyväinen muutokseen!
Kun sitten taas saavuttiin Ruskolle, totesi Pinja parin tehtävän jälkeen, että sen kyllä huomaa, että mä olen tehnyt sen kanssa hommia. Voin teille kertoa, että vähän teki mieli siinä hymyillä, ja niin teinkin ;)


Nyt keskiviikkona meillä on kisat Ylikylän tallilla, ja menemme 80cm lisäksi ensimmäisen 90cm. Koitan myös saada vakikisahoitaja Alinan koko päiväksi kameran taakse näin niinkuin videopostauksen toivossa - mitäs mieltä sellaisesta olisitte? Sen lisäksi totta kai myös postaus tekstinä kera kuvien, joita saan tällä kertaa todennäköisesti enempikin :)

2 kommenttia:

  1. Kiva jos kehitystä tapahtuu:) ja olis kiva jos tekisit videopostauksen kisoista!

    VastaaPoista