perjantai 11. marraskuuta 2016

Talvisia talvikuvia

... ja tuolla talvisella tarkoitan laaduttomia, pimeitä, sottaisia ja lumisia otoksia by äiti :D

Näin me etevästi pätevästi tallustelemme kohti niittyä!
Vihdoin koitti se päivä, kun sain kuin sainkin kuvaajan seuraksi tallille! Ajatuksenahan oli, että kuvat käytettäisiin joulukalenteriin, mutta kiitos lumen, tuulen ja hämäryyden, ei näiden laadussa ole paljoa kehuttavaa. Siksipä läjäytän ne nyt tähän ja analysoin vähän tuota mun ratsailua, minkä taso muuten taas tuli yllätyksenä; ai kappas, näytän vieläkin perunalta!


Voin jo etukäteen kertoa ennen seuraavia kuvia, että pääasiassa halusin Lotan rennoksi ja letkeäksi, eli siis ratsastuksen sisältö oli lähes kokonaisuudessaan vapain ohjin humppailua. Pohjakaan ei ollut kovinkaan ideaali, mutta tuolloin kenttä oli niin koppurassa, ettei siinä voinut silloin mitään käyntiä merkittävämpää harrastaa.

"omg tuollon jotain"

"omg olen kiraffi"

"omg olen kameli"

"ok ehkä mä sit oon hevonen"


"...tai no mietitään sitä kohta, kun tuollon taas joku!"

Peruna ja kirahvi.

Toi mun takki ei ole kyllä missään määrin edustava, olisi ehkä pitänyt valita se vähän tarkemmin :D

Mä oon saanut omaksuttua oikeen klassikkoratsastusvirheet: etukeno, kantapäät ylös, kädet alas ja sinne katsoo naamakin!

Taivutellaan... Loppe nyörtyy.

Eteenalas; mitä Lotta edellä, sitä minä perässä näköjään.


Näissä kuvissa tapahtuu ihan nätä bravuureita: kun joku muu onnistuu, niin joku muu feilaa. Ylläolevassa kuvassa kylläkin kaikki feilaa, kun verrataan "täydelliseen" ratsastukseen, mutta hei - hevonen kuuntelee!
Edelleen lötkötellään pitkin ohjin!

Nää on näitä edustavimpia!

Turha sitä on huomautella niistä samoista vanhoista,mutta Lotta on huomattavasti jännittyneempi, mutta edelleen ihan yhteistyöhaluisen oloinen.

Melkos liidokasta ravia!

Nyt vähän mietitään, että pitikö hidastaa vai juosta kovempaa... Mutta tässä kuvassa on hyvä näyte siitä, kuinka etujalat vetää semmoista kyytiä, kun taas takajalat ottaa tuollaista tiktik-askelta.

Ihka-ainut kuva, jossa kannan käsiäni (hienosti sumpussa..)
 Onko muilla talvikuvausongelmia? Entä oletteko tekin kokeneet shokkeja nähdessänne pitkään aikaan kuvia omasta ratsastuksestanne? 
p.s. Älkää unohtako kysymyspostausta! Sinne tarvittaisiin paaaljon kysymyksiä lisää ;)

4 kommenttia: